Collection: Emporio Zani cutlery
Touch-MeL is an icon on tables throughout Europe and a real point of reference in the tableware market with its proposal in extremely high quality melamine and a constantly evolving program, characterized by high-impact textures and dazzling colors which well describe a material that is highly practical in use and cleaning.
The color and taste of the decorations of the great classics London , Madrid, Porto , Rabat and Santorini and the floral atmospheres of York today find their natural completion in the 24-piece cutlery set : six place settings complete with fork, knife, spoon and coffee spoon, are offered in the same decorations as the cutlery collections , in a practical gift box.
The proposal is completed by pairs of salad servers , also in a practical gift box. In the London, Madrid, Porto, York, Rabat and Santorini decorations, the serving cutlery represents the perfect match for the Touch-MeL salad bowls and more, a touch of color that perfectly complements the Touch-MeL offer.
Made in Italy in stainless steel with a synthetic material handle, these cutlery collections are the perfect complement to create a modern, colorful table full of a joyful and decidedly personal style.
Attention to the evolution of styles, tastes and trends is one of Touch-MeL 's design features which is best expressed in this series of cutlery made in Italy.

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Cutlery pack of 24 pieces London
Regular price €89,00 EURRegular priceUnit price / per -
Pair of London salad servers
Regular price €18,00 EURRegular priceUnit price / per -
Cutlery pack of 24 pieces Madrid
Regular price €89,00 EURRegular priceUnit price / per -
Pair of Madrid salad servers
Regular price €18,00 EURRegular priceUnit price / per -
Pair of Porto Salad cutlery
Regular price €18,00 EURRegular priceUnit price / per -
24-piece Rabat cutlery set
Regular price €89,00 EURRegular priceUnit price / per -
Pair of Rabat salad servers
Regular price €18,00 EURRegular priceUnit price / per -
Pair of Santorini salad servers
Regular price €18,00 EURRegular priceUnit price / per -
York 24-piece cutlery set
Regular price €89,00 EURRegular priceUnit price / per -
Pair of York salad servers
Regular price €18,00 EURRegular priceUnit price / per -
Red Christmas Cake Shovel
Regular price €8,00 EURRegular priceUnit price / per€12,00 EURSale price €8,00 EURSale -
Christmas package - 4 sweet forks
Regular price €7,50 EURRegular priceUnit price / per€13,00 EURSale price €7,50 EURSale -
Mistletoe Cake Shovel
Regular price €8,00 EURRegular priceUnit price / per€12,00 EURSale price €8,00 EURSale
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Memento Wine rappresenta un nuovo passo nell’originale ricerca di Memento nel mondo del Glassware, un primo bicchiere pensato per gli amanti del vino, ottima scelta come come idea regalo, ma anche l’ideale complemento per il bicchiere Memento Originale, per una tavola colorata e ricca di stile.
La scelta per tutte le occasioni, anche le più formali.Bicchieri in cristallo soffiato, fatti a mano.Bevante versatile, elegante ed inconsueto, perfetto per valorizzare gli aromi ed i profumi del vino, con tutta l’armonia del colore Memento Originale incastonato nell’anima dello stelo, disponibile in otto colori: Red, Mandarin, Black, White, Blue, Turquoise, Limee Yellow.I mastri vetrai Memento hanno realizzato il connubio perfetto tra colore e tecnica, dando vita ad un bicchiere di cristallo capace di soddisfare anche la clientela più esigente.
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Il bicchiere Memento Wine Serie 01 Cristal racchiude in se tutti i valori del brand Memento Originale: è realizzato a mano, con soffiatura artigianale (questo fa si che ogni bicchiere Memento sia un oggetto unico e diverso da tutti gli altri), lavabile in lavastoviglie, con il colore come parte stessa della materia.
Un calice in cristallo dal gioioso gambo colorato, esattamente quello che mancava sulla tavola Memento, da mescolare a piacimento con i piatti Memento Table e tutti gli altri bicchieri (e non solo..) in vetro Memento Originale o in metacrilato Memento Synth.
«Possiamo così, abbandonarci, quasi un po’ indifesi, e lasciarci avvolgere dalla forza del colore; avere conferma che, nel nostro lavoro, fare cose belle e farle bene, prima ancora di essere una scelta imprenditoriale o una strategia di mercato, è una necessità personale e un piacere». Roberto Zani